ACTIVIDADES
SOBRE LOS DOCUMENTOS
DOCUMENTO
1
ACTIVIDAD
FINAL DE REFLEXIÓN: ¿Cómo crees que podría ser un docente innovador (por medio
de un enfoque metodológico alternativo a las dinámicas habituales, de
desarrollo de algún tipo de tarea…) en la didáctica de una lengua en educación
secundaria?
Tal
y como se recoge en los apuntes de la materia, un docente innovador es aquel
que es capaz de superar las prácticas pedagógicas tradicionales y plantear
nuevas opciones y respuestas a los retos generados en las dinámicas de
enseñanza-aprendizaje.
Teniendo
en cuenta que todo proceso de innovación educativa debe partir de una
investigación o una indagación previa, el docente deberá llevar a cabo en
primer lugar un análisis exhaustivo de sus alumnos, atendiendo de esta manera a
sus intereses.
Pongamos
un ejemplo más práctico. Imaginemos un aula de 12 alumnos de la materia de Lingua
Galega e Literatura. El docente, tras un primer análisis y conocimiento de sus
alumnos, detecta que la mayoría del grupo-clase comete muchos errores a la hora
de hablar en gallego y que, la mayoría de ellos, utilizan numerosos
castellanismos que interfieren en el correcto uso de la lengua gallega.
En
este caso, el docente podría llevar a cabo una metodología de aprendizaje innovadora:
una metodología de aprendizaje basada en juegos. El docente se podría valer de
juego Vacaloura, un juego de mesa sobre la lengua gallega.
Vacaloura consta de 500 cartas con un
total de 2000 preguntas diferentes y miles de palabras con dos significados más
variados, lo que lo convierte en un juego apto para todas las edades y niveles
de conocimiento de la lengua gallega. Una de las finalidades de este juego es,
en la medida de lo posible, intentar contribuir a la eliminación de los
castellanismos.
A través de una propuesta didáctica
elaborada basada en el juegoVacaloura, el docente podrá llevar a cabo una
metodología innovadora.
Fuente: https://ozocogz-atenda.com/p/vacaloura-xogo-de-mesa |
Nome
da actividade |
A
xogar con Vacaloura!
|
Descrición |
A actividade levarase a cabo mediante o xogo
Vacaloura. O/A docente pedirá ao alumnado que se divida en catro parellas (a
clase está composta por oito alumnas e alumnos). Cando se formen estás
parellas, abriremos o xogo Vacaloura e repartiranse as quendas por medio
dunha pregunta das tarxetas do xogo: a primeira parella en responder será a
primeira en xogar, e a continuación, seguiranse as quendas en sentido das
agullas do reloxo. A
parella que vén detrás da parella que comeza a xogar será a responsable de
lerlle ás preguntas, e así sucesivamente no resto de quendas. Seguirá
un sistema de puntuación para avanzar polo taboleiro: -
1 punto: resposta correcta -
3 puntos: resposta correcta +
xustificación da resposta Por
exemplo, se a pregunta é: cal é a forma correcta de escribir a palabra
“lóstrego”? Se a parella correspondente acerta e xustifica a súa elección
respondendo que leva til porque é unha palabra esdrúxula, esa parella
avanzará 3 puntos. Ademais
disto, cada parella contará , ou ben cun dicionario de lingua galega ou ben
cun ordenador para poder consultar a rag.es para posibles dúbidas que poidan
xurdir unha vez contestado ás preguntas. En
suma, cada alumno/a deberá ter unha “libreta vacaloura”, que terán que ir
completando con novo vocabulario ou con normas ortográficas que descoñezan.
Desta maneira cada alumno/a confeccionará o seu propio “dicionario
vacaloura”. |
Temporalización |
50
minutos |
Contidos |
- Léxico, ortografía, gramática,
verbos, xentilicios, toponimia, neoloxismos, hiperenxebrismos, linguaxe
administrativa, linguaxe inclusiva, etc. en lingua galega - Traballo en equipo - Resolución de conflitos - Habilidades sociais e
comunicativas - Autonomía persoal - Reflexión e pensamento crítico |
Obxectivos |
-
Construír e expresar
opinións propias con fluidez, con coherencia e cohesión -
Escoitar ós compañeiros
e intercambiar puntos de vista. -
Ser capaz de traballar
en equipo -
Fomentar a toma de decisións -
Potenciar o desenvolvemento de roles de actuación -
Favorecer a autonomía
do alumnado -
Xerar interese pola
lingua galega -
Adquirir unha boa
competencia escrita da lingua galega -
Favorecer a comunicación oral da lingua
galega -
Potenciar a expresión
das emocións -
Adquirir unha comunicación asertiva -
Eliminar castelanismos -
Potenciar a riqueza cultura da lingua
galega |
Metodoloxía |
Esta
actividade levarase a cabo a través dunha metodoloxía de aprendizaxe baseada
no xogo vacaloura, que será o seu fío condutor. Os
alumnos e alumnas adquirirán un papel protagonista e activo do seu
aprendizaxe, respondendo preguntas e completando a súa “libreta vacaloura”,
ademais de debater sobre as respostas coa súa parella e “discutir” sobre as
normas ortográficas co resto da clase O
rol do/da docente será o de facilitador do aprendizaxe. Servirá como guía ó
alumnado e será o/a responsable de dar ou non por válido as xustificación das
respostas. |
Materiais |
Materiais
inventariables: -
Dous
ordenadores -
Xogo Vacaloura -
Dous dicionarios da Real Academia Galega -
Unha libreta por cada alumno
participante -
Bolígrafos |
No hay comentarios:
Publicar un comentario