viernes, 10 de marzo de 2023

ACTIVIDADES SOBRE LOS DOCUMENTOS - DOCUMENTO 1

 

ACTIVIDADES SOBRE LOS DOCUMENTOS

DOCUMENTO 1

ACTIVIDAD FINAL DE REFLEXIÓN: ¿Cómo crees que podría ser un docente innovador (por medio de un enfoque metodológico alternativo a las dinámicas habituales, de desarrollo de algún tipo de tarea…) en la didáctica de una lengua en educación secundaria?

Tal y como se recoge en los apuntes de la materia, un docente innovador es aquel que es capaz de superar las prácticas pedagógicas tradicionales y plantear nuevas opciones y respuestas a los retos generados en las dinámicas de enseñanza-aprendizaje.

Teniendo en cuenta que todo proceso de innovación educativa debe partir de una investigación o una indagación previa, el docente deberá llevar a cabo en primer lugar un análisis exhaustivo de sus alumnos, atendiendo de esta manera a sus intereses.

Pongamos un ejemplo más práctico. Imaginemos un aula de 12 alumnos de la materia de Lingua Galega e Literatura. El docente, tras un primer análisis y conocimiento de sus alumnos, detecta que la mayoría del grupo-clase comete muchos errores a la hora de hablar en gallego y que, la mayoría de ellos, utilizan numerosos castellanismos que interfieren en el correcto uso de la lengua gallega.

En este caso, el docente podría llevar a cabo una metodología de aprendizaje innovadora: una metodología de aprendizaje basada en juegos. El docente se podría valer de juego Vacaloura, un juego de mesa sobre la lengua gallega.

Vacaloura consta de 500 cartas con un total de 2000 preguntas diferentes y miles de palabras con dos significados más variados, lo que lo convierte en un juego apto para todas las edades y niveles de conocimiento de la lengua gallega. Una de las finalidades de este juego es, en la medida de lo posible, intentar contribuir a la eliminación de los castellanismos.

A través de una propuesta didáctica elaborada basada en el juegoVacaloura, el docente podrá llevar a cabo una metodología innovadora.

 

Fuente: https://ozocogz-atenda.com/p/vacaloura-xogo-de-mesa 


Nome da actividade

A xogar con Vacaloura!

 

Descrición

 A actividade levarase a cabo mediante o xogo Vacaloura. O/A docente pedirá ao alumnado que se divida en catro parellas (a clase está composta por oito alumnas e alumnos). Cando se formen estás parellas, abriremos o xogo Vacaloura e repartiranse as quendas por medio dunha pregunta das tarxetas do xogo: a primeira parella en responder será a primeira en xogar, e a continuación, seguiranse as quendas en sentido das agullas do reloxo.

A parella que vén detrás da parella que comeza a xogar será a responsable de lerlle ás preguntas, e así sucesivamente no resto de quendas.

Seguirá un sistema de puntuación para avanzar polo taboleiro:

-          1 punto: resposta correcta

-          3 puntos: resposta correcta + xustificación da resposta

Por exemplo, se a pregunta é: cal é a forma correcta de escribir a palabra “lóstrego”? Se a parella correspondente acerta e xustifica a súa elección respondendo que leva til porque é unha palabra esdrúxula, esa parella avanzará 3 puntos.

Ademais disto, cada parella contará , ou ben cun dicionario de lingua galega ou ben cun ordenador para poder consultar a rag.es para posibles dúbidas que poidan xurdir unha vez contestado ás preguntas.

En suma, cada alumno/a deberá ter unha “libreta vacaloura”, que terán que ir completando con novo vocabulario ou con normas ortográficas que descoñezan. Desta maneira cada alumno/a confeccionará o seu propio “dicionario vacaloura”.

Temporalización

50 minutos

Contidos

- Léxico, ortografía, gramática, verbos, xentilicios, toponimia, neoloxismos, hiperenxebrismos, linguaxe administrativa, linguaxe inclusiva, etc. en lingua galega

- Traballo  en equipo

- Resolución de conflitos

- Habilidades sociais e comunicativas

- Autonomía persoal

- Reflexión e pensamento crítico

Obxectivos

-          Construír e expresar opinións propias con fluidez, con coherencia e cohesión

-          Escoitar ós compañeiros e intercambiar puntos de vista.

-          Ser capaz de traballar en equipo

-          Fomentar a toma de decisións

-          Potenciar o desenvolvemento de roles de actuación

-          Favorecer a autonomía do alumnado

-          Xerar interese pola lingua galega

-          Adquirir unha boa competencia escrita da lingua galega

-          Favorecer a comunicación oral da lingua galega

-          Potenciar a expresión das emocións

-          Adquirir unha comunicación asertiva

-          Eliminar castelanismos

-          Potenciar a riqueza cultura da lingua galega

Metodoloxía

Esta actividade levarase a cabo a través dunha metodoloxía de aprendizaxe baseada no xogo vacaloura, que será o seu fío condutor.

Os alumnos e alumnas adquirirán un papel protagonista e activo do seu aprendizaxe, respondendo preguntas e completando a súa “libreta vacaloura”, ademais de debater sobre as respostas coa súa parella e “discutir” sobre as normas ortográficas co resto da clase

O rol do/da docente será o de facilitador do aprendizaxe. Servirá como guía ó alumnado e será o/a responsable de dar ou non por válido as xustificación das respostas.

Materiais

Materiais inventariables:

-          Dous  ordenadores

-          Xogo Vacaloura

-          Dous dicionarios da Real Academia Galega

-          Unha libreta por cada alumno participante

-          Bolígrafos



No hay comentarios:

Publicar un comentario

CREACIÓN DE UNA PRESENTACIÓN MULTIMEDIA CON MOOVLY

  Os xéneros xornalísticos - Made with Moovly